Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

Milyen egy városi bicikli?

2012.03.22. 14:55 vercse

Szolgál, de nem kér érte sokat. Ha kell, felvisz az emelkedőn, a lejtőn megállít, csomagunkat is szállítja, sötétben világít és láthatóvá tesz, különleges öltözéket nem igényel, és azt nem is szennyezi jobban, mint ha gyalogosan mennénk, és nem lesz sport egy idő után a tekerés. Mindezt időjárástól függetlenül. Annyit kér, hogy a gumikban legyen megfelelő nyomású levegő, és ha valami rendellenességet tapasztalsz, vidd el hozzáértőhöz!

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Vegyük is sorra!
 
Szolgál: lehetőleg csak engem, előny ha másnak meg se tetszik, legyen inkább ütött-kopott ( de hibátlanul működő ), hogy nyugodtan merjem az utcán hagyni, egy patkózárhoz csatlakoztatott edzett acél lánccal.
 
Felvisz az emelkedőn: az edzettebbeknek elég az egysebességes, de a többség igényli a váltót. Ha időjárástól függetlenül szeretnénk egy gondozásmentes szerkezetet, akkor az agyváltó a megfelelő megoldás. 
 
A lejtőn megállít: olyan féket válasszunk, aminek működésében nagyon nehéz zavart okozni! Legyen a rendszer zárt, hogy külső hatások ( egy másik kerékpár, egy másik kerékpáros, egy tereptárgy, az út pora, az útra szórt só vagy az időjárás ) ne változtassák a fék hatásfokát! Lehet dobfék, görgős fék vagy a hajtott keréken kontra.
 
Csomagunkat is szállítja: nagyon széles a választék előre vagy hátra rakható csomagtartók és kosarak közt, nem muszáj a hátunkon cipelnünk a cuccainkat. Gyerek és cucc cipelésre vannak célkerékpárok: http://viszikli.eu/ de egy hagyományossal is el lehet intézni a gyerekek hazaszállítását és a bevásárlást: http://youtu.be/FLRrA-rKY-Q
 
Sötétben világít és láthatóvá tesz: Az elemes lámpákat nagyon könnyű beszerezni és felszerelni, viszont működtetésük törődést igényel ( én inkább mással törődnék! ). A bekapcsolásuk nem szokott gondot okozni, de gyakran égve hagyjuk. Emiatt gyakran kell elemet cserélni vagy újratölteni. Vannak már automata fény- és mozgásérzékelős lámpák, amik erre a problémára megoldások, de a magyar fogyasztó ilyenhez boltban nemigen juthat hozzá. A dinamós megoldás nem igényel törődést. Már léteznek állófényes lámpák, amik akkor is világítanak ha épp megállunk a piros lámpánál. A sokat szidott dörzsdinamók közt is létezik minden időben jól működő: AXA HR. Az agydinamók számítanak most a leguniverzálisabb megoldásnak. A fényvisszaverő felületek sokat segítenek a láthatóságban. Fényvisszaverő matricákat a kerékpár nagy felületére könnyedén felragaszthatunk. A reflektorcsíkos oldalfalú gumi borzasztóan jó hatásfokkal hívja fel ránk egy oldalról közeledő figyelmét.
 
Különleges öltözéket nem igényel: fontos, hogy legyen a kerékpárunkon sárvédő, és nem árt, ha az elsőt meghosszabbítjuk egy sárvédő gumival. Így nem sok mocskot és vizet ver fel ránk az útról az első kerék. 
 
Nem lesz sport egy idő után: a kardános és az ékszíjas hajtás jól viseli az időjárás viszontagságait, viszont nem elterjedt. Ami gyakori, az a lánchajtás. Ennek nem tesz jót az útról felcsapódó por, sár és só. A láncváltós bringákon elég közel fut az út felületéhez a lánc, emiatt rendszeres takarítást és a lánc olajozását igénylik. Ennél jobb, ha nem fut annyira közel a földhöz a lánc, de még jobb, ha be van burkolva, hogy a sok szennyeződés ne is juthasson oda. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Képek forrása: http://tmagazine.blogs.nytimes.com/2012/03/14/going-dutch-and-danish/

A cikket a hollandbringa.hu készítette.


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr994333059

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Milyen egy városi bicikli? 2012.03.22. 22:48:01

Ha kell felvisz az emelkedőn, a lejtőn megállít, csomagunkat is szállítja, sötétben világít és láthatóvá tesz.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása