Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

Bam! bringás reggeli

2013.10.07. 12:37 vercse

250 kerékpárost sikerült megvendégelnünk október 3-án reggel 7 és 9 között. Elmentünk az Erkel, a Szent Imre, a Petőfi és a Waldorf Általános Iskolákhoz, a Török és a Líceum elé a Főtéren két helyen majd a piacnál osztottunk reggelit. 158 perec, 9 kg pogácsa, alma, túró rudi, gyümölcslé, üdítő és tea fogyott.

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a kerékpárra, mint közlekedési eszközre. Egy ilyen reggeli után sokan büszkén mesélik az iskolában, a munkahelyükön hogy milyen meglepetésben volt részük. Akik most kaptak kedvet a kerékpáros közlekedéshez, azoknak idén már nem lesz részünk a Magyar Kerékpárosklub által szervezett reggeliben, de részt vehetnek a Bringázz a munkába! kampányban, amivel bringás ajándékokat nyerhetnek. Iskolába járok is csatlakozhatnak: bam.hu


Autómentes Nap Gödöllőn

2013.09.23. 13:30 vercse

Képek :

https://picasaweb.google.com/102270874232470500492/CM2013OszSzeptember22?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIm_rYzIk5biGQ&feat=directlink

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.221457254681290&type=1

és videó vasárnapról:

Autómentes Nap Gödöllőn

2013.09.20. 13:29 vercse

Az Autómentes Napon ( szeptember 22. vasárnap ) a szokásos közös tekerés ( 16 órakor indul a Főtérről ( kerékpáros? ) rendőri felvezetéssel ) után üzemanyag pazarlása nélkül autózunk. Bárki megtapasztalhatja milyen sok energiát emészt el feleslegesen pár méter autózás. 17 órakor a városháza parkolójában bicós autóhúzó versenyt tartunk.  

1277510_410167849095451_1371110279.jpg

774522_409764445802458_610224011_o.jpg

Eközben más vasútállomásokon

2013.07.07. 09:53 vercse

Az ideális kerékpártároló intermodális csomópontoknál: egyszerűen és biztonságosan megközelíthető és fedett.

veresegyhaz.JPG

Veresegyház

kismaros.JPG

Kismaros

Hogyan lakatolj

2013.07.03. 17:56 vercse

A Szolgálatból is értesülhettetek róla, hogy mostanában jó pár bicót loptak el. Tanácsot is adtak lakat választásra, itt a Kerékpárosklub tanácsa: http://kerekparosklub.hu/kisokos/hogyan-lakatolj

Az ismertetésből kimaradtak a mi klímánkon nem gyakori, de mégis rendkívül jó védelmet nyújtó, praktikus és erős összehajtható lakatok ( colostok lakatok ), ami könnyedén apróra összehajtható, így könnyen szállíthatók, valamint a patkózárak amiket a kerékpárra lehet rögzíteni és ezekhez lehet csatlakoztatni az edzett acélszemes láncot. Ezek mindegyike ( az U-lakat és az edzett acélszemes lánc is ) edzett acélból készül, amit ha anyagáról nem is ismerünk fel, súlyukról könnyedén, mert meghaladják az 1 kg-ot. 

Fontos, hogy egy masszív tereptárgyhoz lakatoljunk és ne csak az első vagy hátsó kereket, még ha nem is gyors záras, hanem a vázat is!

minden_tipus.jpg

Szülestésnapi NightRide

2013.06.09. 23:27 vercse

DSCN9073b.JPG

Boldog születésnapot a ma születetteknek!

ötven

2013.06.09. 00:00 vercse

50_1370679008.jpg_500x440

Egy újabb használható kerékpártámasz

2013.06.06. 22:18 vercse

2013-05-29 16.03.00.jpg

Egy újabb használható kerékpártámasz a Szabadság téren.  

Vasárnap Bebic!

2013.05.22. 09:20 Z.Zoli

Május 26., vasárnap, 16.00 óra, Főtér!

bebic_12_05.jpg

A többit már úgyis tudjátok ... :-)

Vasárnap délután szeretettel várunk minden régi és új érdeklődőt a szokásos helyen és időben egy laza kis városi tekerésre. A bebiciklizés céljáról itt és itt olvashattok bővebben.

A Facebook-on beszélgetünk!

2013.05.21. 13:14 Füle S.

chat.jpgEz a blog szépen lassan elérte a lehetősége határait. Nagy bánatunkra csak a provokatív írásokkal sikerült az olvasókat bevonni a kommunikációba, ezért kipróbáltunk egy újabb kommunikációs felületet, a Facebookot.

Miért jó a Facebook? Mert aki regisztrált felhasználó és belép a csoportunkba, az minden beírásról értesítést kap, amihez egyből hozzá is szólhat. Ez a blog újságszerű, egyirányú hírharsonaként üzemel, a Facebook pedig egyenrangú beszélgetők közössége.

Sokan nem szeretik, sokan idegenkednek tőle, sokan pedig félnek nevüket adni véleményükhöz. Ezért létre hoztam egy nyílt csoportot. Ez annyit jelent, hogy bárki, akár név nélkül, Facebook regisztráció nélkül is elolvashatja, miről is beszélgetnek a gödöllői bicajosok. Nincs más dolga, mint ellátogatni a következő oldalra:

https://www.facebook.com/groups/godolloi.bicajos.vagyok/

Sőt, akár levelet is küldhet oda, amit ott mindenki olvashat, hiszen az email automatikusan megjelenik. A beszélgetőcsoport email címe:

godolloi.bicajos.vagyok@groups.facebook.com


GYERE, A TE VÉLEMÉNYEDRE IS KÍVÁNCSIAK VAGYUNK!

Majdnem elcsapták az anyukát

2013.05.14. 12:33 Füle S.

Bár már nagyon unom, de nem lehet elég gyakran elmondani: A járdán kerékpározás életveszélyes! Pár perce, a központban kerékpározva, láttam egy majdnem szörnyűséget. Nem sok híja volt...


Egy gondos anyuka kerékpározott a Bajcsyn befelé, a járdán. Hátul jó minőségű gyerekülésben ovis kisgyerek. Mindkettőjük fején sisak. Az anyuka a kormányon lévő kosárban matatott amikor a kereszteződéshez ért, és szép lassan, amennyivel ment, bele is gurult a kereszteződésbe. A Bajcsyn jött egy autós, jobbra kanyarodott, a Kossuth utcába. Üres volt a kereszteződés, nyugodtan haladt. Az anyuka pár méterrel elé érkezett. Az autós nagyot fékezett és megállt, kb. fél méterre a biciklis anyukától, aki rezzenéstelen arccal folytatta útját egyenesen, a járdán, a Petőfi szobor felé.

Szerintem fogalma se volt arról, hogy életveszélybe sodorta a gyermekét is és önmagát is.

buta_anyuka.jpg

Ellopták egy kislány montiját

2013.05.09. 17:31 Füle S.

Megosztjuk az üzenetet:
"2013. május 9-én délben ellopták a lányom KTM Chicago narancssárga biciklijét a Török Ignác Gimnázium elől! Levágták a lakatot. A sárhányóján sárga biciklis (1m oldaltávolság) matrica van, a kormányon fehér matricán fekete szám. Aki látja, segítsen! 06-20 3338924 vagy 06-20/3869577 Varga Csaba"

ellopott_ktm.jpg

Csak így - ebből nem szabad engedni!

2013.05.08. 16:19 Füle S.

Szegeden ma elütöttek egy kerékpárost, aki sérüléseibe belehalt. Kérdezhetnétek, mit keres ez a hír a gödöllői bringás blogban. Elmondom, de először nézzük, mi történt! Ebben a kereszteződésben történt a tragédia:
keresztezodes_halalos.jpgA kerékpáros a szegregált kerékpárúton haladt, és a főútról egy teherautó rákanyarodott. Ez a szituáció okozza a legtöbb kerékpáros sérülést a világon. Ezért ódzkodik minden szakember a szegregált kerékpárutak létesítésétől.

Hollandiában azonban számos szegregált kerékpárút van, baleseti statisztikáik mégis jobbak. Mi ennek az oka? Attól eltekintve, hogy minden holland autós kerékpáros is egyben, nagy különbség van a kereszteződések kialakításában is. Az alábbi képen egy tipikus holland kereszteződés látható.
keresztezodes_biztonsagos.jpg

A következő forgalomtechnikai megoldásokkal fokozzák a kerékpáros biztonságát:
- a kerékpárút (vagy sáv) piros burkolatú
- a kereszteződésben a gépjárművek döccenővel tudnak áthajtani
- a döccenő rámpája feltűnő színű kövekből van kirakva (nem lekopós festés)
- gondosan ki van táblázva.
(A mintán nem szegregált kerékpárút látható hanem sáv, ami sokkal biztonságosabb, de kerékpárútnál is ez a megoldás.)

Ezek a megoldások Szegeden mind-mind elmaradtak - takarékossági megfontolásokból.

És hogy miért foglalkozok ezzel az esettel? Mert a gödöllői felmérésünk és a mindennapi tapasztalat is azt mutatja, hogy a Dózsa György úttal valamit tenni kell. Legyen bármi a majdani megoldás, egy dolog biztos: Én nem támogatok egyetlen olyan tervet se, ami egy körömpiszoknyival is kevesebb védelmet nyújt a kerékpárosoknak mint a holland minta. Kerül amibe kerül. Én nem fogok egyetlen édesanya szemébe se nézni, akinek azért ütötték el a gyermekét, mert megtakarítottunk a kereszteződésen X forintot.

Ötlet a fémtolvajok ellen

2013.05.07. 08:26 Füle S.

racs_lehegesztve.jpgMinap egy tolvaj banda végig járta Gödöllőn azokat az utcákat, ahol öntött vas rácsok vannak az esővíz átvezetőkön. Pár perc munka, több százezres kár, közérdekű üzem veszélyeztetése, párezer forint bevétel.

A VÜSZI egy hasznos újítást vezetett be, ez látható a bal oldali képen. Lehegesztett laposvasakkal nehezítik meg a várost meglopó gazemberek dolgát. Persze nem 100%-os ez a védelem - olyan nem létezik - de szerintem éppen elegendő. A tolvaj ugyanis lusta. Ha nem lenne lusta, akkor dolgozna. Ha dolgozni is kell párezer forintért, meg még a Rendőrség is keresi, akkor az mindjárt nem olyan jó üzlet...

Egy amerikai Gödöllőn

2013.05.05. 18:26 Füle S.

usa_1m.jpgJoe egy mérnök az USA-ból. És bicajos. Magyarországra nősült, összefutottunk egy sörre, beszélgetésre. (Apropó, ugye mindenki tudja, hogy egy sör után, mellékutcákon haza szabad tekerni?) Joe észre vette a bicajomon az 1 méter oldaltávolságra figyelmeztető matricát. Kikérdeztem, Kaliforniában mi a helyzet.

Kaliforniában érvényben van a 3-láb-szabály, azaz minimum kb. 1 méter oldaltávolságot kell tartani kerékpáros előzésekor, kikerülésekor. Sok kerékpáros közlekedik kamerával a bicajon, és nyilvánvaló esetekben a bíró elfogadja bizonyítékul a felvételt. A büntetés 250 USD (kb. 57.000 ft), de nem ez a lényeg. Középoszálybéli társaságban, ha valakiről kiderül hogy ilyet követett el, az kb. olyan megítélés alá esik Kaliforniában, mintha pedofil képeket találtak volna a számítógépén.

Életveszély!

2013.05.02. 07:51 Füle S.

ellopott_csatornafedel.jpgA meredek, Szent Gellért utcai lejtő tövében megint ellopták az esővíz átvezető öntöttvas rácsait. Rossz rágondolni is, hogy mi történhet, ha egy iskolába igyekvő gyerek vagy más kerékpáros, motoros ebbe nagy sebességgel belegurul. Autós talán megússza egy futóműállítással, de komolyabb sérülés is valószínű.

Nem vagyok jogász, de nekem erről a "közérdekű üzem megzavarása" bűncselekmény jut az eszembe. Nyereségvágyból, előre megfontolt módon...


u.i.
Most jelezték, hogy a Klapka u. végében ugyanez a helyzet. Körbe kellene szimatolni a fémkereskedőknél.

Körbe a Kárpát-medencét

2013.05.01. 10:33 Füle S.

almasi_attila.jpgAlmási Attila élete ugyanúgy indult mint a legtöbb emberé: Elvégezte az iskolát, ahová szülei beíratták, munkába állt, megnősült, pénzt kellett keresni, meló reggeltől estig, aztán pia, cigi, lefekvés, és reggel újra és újra, évtizedeken át.
Kb. öt éve, egy szép napon azt mondta, ennél több kell legyen az élet! Letette a piás poharat, kukába dobta a cigarettásdobozt, és egy kicsivel kevesebb melót vállalt. Szabad idejében bringázni kezdett. Ledobott 15 kiló hájat. Ha megkérdezték tőle a cimborák hogy miért, egyszerűen annyit mondott: Ebben több örömét leli. Azóta felhagyott a húsevéssel, és egyre hosszabb kerékpártúrákra indul. Az idén döntött úgy, hogy három hétre kiszakad a hétköznapokból, és biciklivel körültekeri a Kárpát-medencét.
Közölte hogy ez nem kultúrmisszió, nem vallási zarándoklat, nincs benne semmi politika, se szponzorok népszerűsítése. Kíváncsi ezekre a tájakra, ezekre az emberekre.

Attila rendszeresen be fog jelentkezni telefonon a Gödöllői Hírekhez, az ő weboldalukon lehet majd követni hogy merre jár, mi minden történik vele kerékpártúráján. Jó utat Attila!

Bringaóra a Waldorfban

2013.04.28. 08:03 Füle S.

waldorf_bringaora_tomi_kicsi.jpgÁprilis 26.-án a Magyar Kerékpárosklub gödöllői tagjaiból álló csapat bringaórát tartott a Waldorf Általános Iskola és Gimnázium tanulóinak. Ezen az órán a 4. és 5. osztályosok vettek részt. Az előadáshoz szükséges laptopot, vetítőt, vásznat a diákok hozták-vitték, segítettek üzembe helyezni, és az előadásokat is nagy figyelemmel hallgatták.


A tananyag a következő előadásokból állt:
-  A kerékpár története (Gerháth Csilla)
- Kerékpár és környezetvédelem (Laurán Csaba)
- Kerékpárfajták (Füle Sándor)
- A városi kerékpár (Révész Tamás)
- KRESZ alapok (Zachár Zoltán)
Az előadások után 3-3 felnőtt kíséretével kivittük a gyerekeket az élő forgalomba, ahol valós helyzeteket mutattunk be. (Elindulás, kereszteződés, kanyarodás.)

További fotók: Katt ide!

A jövő héten a 7.-8. osztályok számára tartunk órát. Más (gödöllői) iskolák számára is adott az ingyenes lehetőség, érdeklődő pedagógusok hívhatnak bennünket a 30-303 13 35 számon!

Új év - ismét bebic!

2013.04.24. 10:51 Z.Zoli

Az új szezonban ismét tavasz, ismét hónap vége, ismét bebic!!!

Vasárnap délután szeretettel várunk minden régi és új érdeklődőt a szokásos helyen és időben egy laza kis városi tekerésre. A bebiciklizés céljáról itt és itt olvashattok bővebben

Találkozó: Főtér, április 28-án, vasárnap, 16 órakor.

Ez pedig pedig egy kis kedvcsináló fényképcsokor a tavalyi évről:

Március:

bebic_2012márc.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Április:

Bebic_201204b.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Május:

Bebic_201205b.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Június:

Bebic_201206b.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Június nightride:

Critical Mass útvonal

2013.04.16. 08:20 Füle S.

cm13_tavasz_utvonal.pngKitaláltuk hogy merre vonuljon a 2013. április 20.-án, 17 órakor induló kerékpáros demonstráció. (Az 1 méter oldaltávolságért!)

A Művház előtt gyülekezünk (zöld négyzetben fehér nyíl), kimegyünk az Ady Endre sétányra, onnan áttekerünk a több mint egy éve lezárva várakozó, EU-pénzből épült, MÁV luxus-kerékpártártárolóhoz, ott megállunk egy szóra, aztán a kerékpárosbarát Dalmady utcán át az Isaszegi útra, majd tovább az Ady, Dózsa György út következik. Bekanyarodunk a Szilhát utcába, Azon az Ádám utcáig, annak a végén fel a Testvérvárosokra, egészen a Grassalkovichig. Ott jobbra, be a kerékpárosbarát Lumniczeren a Petőfi térre, onnan pedig a Főtérre. A főtéren - ha minden jól megy - meglepi. :)

A táv 9 kilométer, emelkedő alig van benne, hogy idősek is jöhessenek velünk. Komótos, egyenletes tempóban haladunk, ez nem verseny. Kisgyerekek is jöhetnek, de azt vegyétek figyelembe, hogy egy ötévesnek, arasznyi átmérőjű, egysebességes bicajon 9 kilométert letekerni, az komoly sportteljesítmény! Ha úgy érzitek hogy bírja a gyermek, akkor is hozzatok neki innivalót, banánt, műzliszeletet, vagy más, könnyen emészthető ételt!

Április 20: Gödöllői Critical Mass

2013.04.09. 14:14 Füle S.

egy_meter.gifIlyen matricát fogunk osztani a közelgő gödöllői kerékpáros demonstráción. Nem értünk egyet ugyanis a pesti szervezőkkel abban, hogy immár elérkezett Magyarországra a kerékpáros kánaán (nirvána, paradicsom, stb.) és nincs már miért demonstrálni.
Az idei felvonulás fő jelszava az 1 méter oldaltávolságot! lesz. Felmérésünkből ugyanis egyértelműen kiderül, hogy a kerékpárosok első sorban nagyobb biztonságra vágynak, ezért követelnek sokan külön, elválasztott kerékpárutakat.

Látni kell, hogy Gödöllő pénzügyi lehetőségei igencsak korlátozottak. Gyakorlatilag nulla esélye van annak, hogy átfogó kerékpárút-hálózatot építsünk ki. Maximum a legégetőbb helyeken készülhet valami kényszerű megoldás, de a város utcáinak 95%-ánál nincs más lehetőség, mint egymás tisztelete, és a KÖZutak KÖZös használata.

A matrica két méretben készül: A kisebbik felragasztható bringavázra, telefonra, bármire, amin be lehet mutatni hogy támogatod a kezdeményezést. A nagyobbik - tenyérnyi - matricát autók hátuljára terveztük.

Gyere el 20.-án 17 órára a Művészetek Házához, kaphatsz mindkét méretből, ingyen!

http://www.facebook.com/events/499525460094780/

 

 

Átadott vasúti kerékpártámaszok ... a szomszéd településen

2013.04.01. 01:07 vercse

Isaszeg.jpg

Nem fedett, nem őrzött, nem fűtött, de használható! Az isaszegi kerékpárral közlekedők abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a vasútállomás kerékpártámaszát tervezői nem találtak egy kihasználatlan épületet az állomás környezetében, így egy mindenki által gyorsan megközelíthető és használható helyre telepítették a támaszokat. 

Demonstráció a vasútállomásnál

2013.03.22. 12:41 vercse

2013-03-22 10.18.51.jpg

Két hete tiltakozik a vasúttal szemben egy kerékpár, egy oszlophoz lakatolva. A vasúti díszes kerékgörbítő nem alkalmas kerékpár tárolásra. A 9 hónapja ünnepélyesen átadott, vasúti épületbe zárt támaszok a bezárt ajtók miatt szintén használhatatlanok. A tiltakozást azért nem a már felújított állomásépület oszlopainál végzi, mert a "biztonsági őrök" eleinte leeresztették az ott lekötött bicó gumijait, majd ennek sikertelenségét látva ki is lyukasztották. Szolidaritást vállaló kerékpárosok a felújított vasúti épület korlátjaihoz kötik bicóikat. 

Végre, kerékpáros rendőrök!

2013.03.14. 10:43 Füle S.

halasi_rendorbicaj.jpgA pénzügyi ínség végre rábírta a Rendőrséget, hogy járőreit egy olyan járművel lássa el, amivel a gyalogos sebesség ötszörösével közlekedhetnek, ötször akkora területet bejárhatnak, hangtalanul megközelíthetnek helyszíneket, üldözhetnek futva menekülő bűnözőket. Mellesleg nem szennyezik a környezetet és tankolni se kell.

Sajnos még nem Gödöllőn.
"Mostantól a Készenléti Rendőrség gyalogos és gépkocsizó járőrei mellett kerékpáros rendőrök is közreműködnek a közrend és közbiztonság megerősítésében Bács-Kiskun Megyében."

http://www.halasmedia.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=5604:kerekparos-rendroek-halas-utcain&catid=3:hirek&Itemid=1


Gödöllőn is hasznos lenne!

Téli bringások, szevasztok!

2013.03.13. 15:12 vercse

Sokan félnek télen az esés kockázatától. Mások azt gondolják, hogy az idősebbek már kerékpárral nem tudnak közlekedni. Itt vannak a gödöllői bizonyítékok, hogy télen is lehet kerékpárral biztonságosan közlekedni. 

trike.jpg

Ezzel a kényelmes fotelbringával nem gond a piacon a bevásárlás. 

potkerekkel.jpg

Amikor a négy kerék környezetbarát.