Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

Ennyi oldaltávolság a minimum

2012.04.01. 17:13 Füle S.

Sok helyen, sokfélét írnak arról, hogy mekkora oldaltávolságot tartsunk az autóval, amikor biciklist előzünk.

Jól jön egy egyszerű, könnyen megjegyezhető szabály. Íme, amit én, autós-biciklisként javaslok.

 

O=S

 

                                                                                   Oldaltávolság = Sebesség

Ha ötvennel megyünk az autóval, akkor legalább ötven centi oldaltávolságot hagyjunk, a tükör szélétől a bicikli kormányának végéig számítva! Ha kilencvennel, akkor kilencvenet! Minimum.

Ez sokkal kevesebb mint amit nyugatabbra tanítanak, de hát ez Magyarország. Mi szerények vagyunk, ennyivel is beérjük.


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr964354222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KivancsiVagyok 2012.04.02. 14:30:44

Néhány éve tekertünk a Cseh-Német határon. Königstein mellett. Kelet Németországról biztos mindenkinek más jutna eszébe, de ez egy gyönyőrű környék. Ennek ellenére mikor műúton tekertünk akkor az autósok nem voltak túl figyemlesek vagy megérők. Szóval szerintem ez nem egy kifejezetten magyar probléma.
Az oldaltávolság pedig akkor szokott probléma lenni ha szembe is jön autó. Mert lassítani a biciklis mögé az lúzerség. Így inkább a bizajos és a szembe jövő közé bepréseli magát autósunk.

vercse 2012.05.01. 18:24:53

Valaki más szerint 1 vagy inkább 1,5 méter lenne.

sajatzsiron.blog.hu/2012/04/27/egy_sikertortenet_1

Szerintem az a helyes, ha el is esek, akkor se menjen át rajtam. Ha van egy másik szabad sáv, menjen át oda!

keptelenseg 2012.05.17. 13:14:13

Hibás az elv.

A kerékpáros balrakanyarodási szándékának jelzéséhez kinyújtja oldalra a bal karját. Ez - a kosarasokat is beleértve - minimum a vállától 80 centimétert jelent (biztonságosan, minden magasságot figyelembe véve).

Ehhez jön a szél okozta oldalramozgás, amit max. 50 centimétere szoktak becsülni, nagyobb fuvallat esetén.

Ehhez jön egy 10 centis gödör, egy nagyobb útminőségromlás, hepehupa amikor a kerékpárost a nyeregből ledobná a hirtelen szintkülönbség, pláne, ha egy kézzel fogja közben a kormányt, illetve egy váratlanul kinyíló autóajtó miatti reflexszerű irányváltás: ezek kikerülése is biztonsággal 50 cm-t jelent.

Ez az extrém eset, tudom, ami 180 centimétert jelent: ekkor biztosan nem fogsz egy kerékpárost elütni.

A másfél méteres oldaltávolság tehát az a minimum, amikor minkét fél, számítva a másik váratlan mozdulataira, és az abból jelentkező, extrém esetben 30 centiméter többlet kikerülést, biztonságos a kerékpáros megkerülése, megelőzése.

No ezt kellene megfelelő módon minden autósnak kommunikálni és ennek hiányát kellene a rend éber őreinek megfelelő mértékben - baleset nélkül is - büntetni. Pl.: kamerás rendőr biciklisekkel.

Füle S. 2012.05.17. 16:50:31

@keptelenseg: Természetesen én is a minél nagyobb oldaltávolság híve vagyok, de legyünk realisták!

A karkinyújtós elv azért nem helyes, mert a járművezetőnek irányváltoztatás előtt meg kell győződnie, hogy más jármű még nem kezdett az előzésébe. Ha már előzi egy autó, nem teheti ki a kezét balra.

A kamerafelvételt jó ötletnek tartom, már én is gondolkodtam egy kamera felszerelésén.