Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

Nesztek biciklisek!

2012.06.06. 07:45 Füle S.

Megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy a kerékpárosbaráttá válni kívánó Gödöllőn tovább szaporodtak az eddig is hemzsegő, kerékpározást tiltó táblák.

A kihelyezésről a Városi Kerékpár Munkacsoporttal senki nem egyeztetett. Haladéktalanul tájékoztatást kérek a városvezetéstől. (Gyanítom, nem városi szintű akció ez.)

Követeljük a kerékpárosok visszaengedését a nagy kereszteződésbe! Amennyiben ez nem történik meg, tiltakozó akciót szervezünk a helyszínre és a kitetető hivatal elé, mert az efféle tiltások szépen, apránként teszik kerékpározhatatlanná, azaz élhetetlenné a városunkat.

FEJLEMÉNYEK:
1: Értesítésünkre azonnal reagált a városvezetés. Tóth Tibor alpolgármester úr tájékoztatott, hogy a táblát a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tette ki, mindennemű egyeztetés nélkül. Erre nekik - szégyen - törvény adta joguk van. Az alpolgármester úr azonnali kéréssel fordult a Magyar Közút vezetése felé, hogy a táblakihelyezést vizsgálják felül.

2: Levelet írtam a Magyar Közút ügyfélszolgálatának, kérve a tábla leszedését. Idézek a válaszból: "...Tájékoztatjuk továbbá, hogy Gödöllő átkelési szakaszán a kerékpárosok közlekedésének – mind a 2104 jelű úton, mind a 3. számú főúton – felülvizsgálata folyamatban van. A kerékpárút kiépítését, valamint kerékpáros átvezetést a teljes településre vonatkozóan kell megtervezni, mely az önkormányzat feladata."
Úgy tűnik, mind a 3-asról, mind a Dózsa György útról le kívánja tiltani a kerékpárosokat az állami közútkezelő, ennek a (százmilliós nagyságrendű) anyagi következményeit pedig áttolja a városra.


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr514568263

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kerékpárosbarát - ez?? 2012.06.06. 08:09:01

Megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy a kerékpárosbaráttá válni kívánó Gödöllőn tovább szaporodtak az eddig is hemzsegő, kerékpározást tiltó táblák.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Z.Zoli 2012.06.06. 09:10:03

Vissza a sötét középkorba...
Úgy tudom, hogy a Dózsa Gy. út az megyei kezelésben van. Ezeket kellene faggatni: internet.kozut.hu/telefonkonyv/Lapok/Pest%20Megyei%20Igazgat%C3%B3s%C3%A1g.aspx

Éppen írni akartam egy blogbejegyzést, hogy a piacnál is készülnek a támaszok, de ez valahogy elvette a kedvemet.

Füle S. 2012.06.06. 09:15:00

@Z.Zoli: Nekem is ez a gyanúm. Már írtam is egy emailt az ügyfélszolgálatuknak. Ritka átgondolatlan lépés! Most hol kelhet át egy kerékpáros a 30-ason?
Az aluljáróba se lehet kerékpárral legálisan eljutni, a kereszteződésbe se.

KivancsiVagyok 2012.06.12. 09:42:22

Ez egy vicc, hogy a közútkezelő képes egy tábla kihelyezésével beleavatkozni a város életébe, hiszen a legforgalmasabb kereszteződésről van szó - mindezt a városvezetéssel történt egyeztetés nélkül.
Azonban az igazi probléma, hogy az egyik legforgalmasabb kereszteződésbe kell átkelni a bicikliseknek az egyébként sem túl toleráns autósok között. Lássuk be, ebben az országban és ebben a városban a legtöbben autósok szeretnének lenni – nem biciklisek. Ha zavar is valakit a tábla az is csak egy kissebséget sért – azok meg oldják meg. Az autós többség pedig autós akar maradni távlati elképzelése szerint – és nem tudnak megoldást adni a város élhetővé tételére – a lényeg, hogy „én autót karok vezetni”. A benzinárakra a többségnek az a válasza, hogy „botrány” – ugyanakkor egyetlen explicit lépést sem képes tenni a többség. Még annyit se, hogy hétvégén a piacra nem kocsival megy.
Szóval egy ilyen tábla kihelyezés jól szemlélteti a mai magyar értékítéletet – a mások véleményének figyelmen kívül hagyását, az autósok mindenek felett, valamint a nem tudok megoldást a város élhetőbbé tételére ha az az autósok kárára valósul meg. Azt is látni kell, hogy a kerékpárút létrehozása is csak a közutakra fordított összegekből való lecsípésből valósítható meg – vagyis az autósok kárára. Minden mindennel összefügg. Érdekes, hogy a magyar társadalom mennyire képes / nem képes hosszútávú közös érdekek mentén gondolkodni – mennyire az önös, önző énközpontú gondolkodás dominál a mások gondolkodásának elfogadása nélkül. Pl. egy csak és kizárólag autóval közlekedő magyar ember szerintem képtelen lenne kerékpáros fejjel (is) gondolkodni, ami egy komplexebb rendszerben való gondolkodást igényelne. Ezzel szemben autós fejjel döntést hoz és azt be is vezeti, ami másoknak gondot okoz, de azt majd azok oldják meg akiknek gondot okoz. Ez feltehetően a komplex rendszerben való gondolkodás és a tolerancia hiánya miatt alakulhat ki itt nálunk. Ha azonban a mai komplex rendszerek fenntartásával is gondjaink vannak akkor a jövő tervezése még komolyabb problémákat eredményez. Valahol a nyugati tervezett és szabályozott komplex rendszerek és a keleti tervezetlen és alakuló nem szabályozott rendszerek között vergődünk. Több toleranciával a rendszerek szabályozottságának mértéke is csökkenthető lenne. akkor nem kellene pl. biciklizést tiltani sok helyen, mert az autósok figyelnének a biciklisekre és a sebességkorlátot is maximális sebességként értelmeznék nem azért, mert megbüntetik ha gyorsabban meg, hanem azért mert ezzel a lépéssel toleráns más közlekedőkkel szemben. A büntetések sajnos pont az ellenkező irányba viszik a rendszert, mert a szabályozottságot növelni kell, ami a rendszert komplexebbé teszi – azt a rendszert, aminek a komplexitását már most sem tudjuk kezelni valamint a büntetések miatti deffenzívát és aggressziót vált ki, ami a toleranciát is csökkenti. Szóval még szerencse, hogy lassan haladunk előre, mert egyébként is rossz irányba megyünk…

Füle S. 2012.06.12. 10:05:27

@KivancsiVagyok: Felvettem a kapcsolatot országgyűlési képviselőnkkel is, aki a minisztérium megfelelő osztályára továbbította a problémafelvetésünket.
Az jól látható, hogy a város egyéb területein az önkormányzat az úr, ott normálisan, egyeztetve alakulnak az ügyeink. Kíváncsi vagyok hogy a közutakon, ahol az állam az úr, sikerül-e ugyanez, vagy tovább élnek a múltbéli reflexek, ahol a hatóságnak mindig igaza van, oszoljanak emberek, nincs itt semmi látnivaló!

KivancsiVagyok 2012.06.12. 14:35:29

@Füle S.: nagyra becsülöm az elszántságodat és remélem, hogy eredményre fogsz jutni. engem az érdekelne, hogy aki ennek a táblának a kihelyezésében döntött, az hol székel? milyen alapon hozta meg a döntését? Én milyen helyismerettel rendelkezik? Hozzáteszem azt sem tartom jó megoldásnak, hogy a biciklisek abban a forgalmas kereszteződésben az autósokkal egy nyomsávba haladhassanak. De akkor a közlekedést szabályzók milyen megoldást javasolnak a bicajosoknak az átkelésre? Leszállni a bicikliről 50m-el a kereszteződés előtt, tolni a járdán, átkelni a gyalogosátkelőn majd felszállni? Ez lenne a koncepció?
Én azt sem értem, hogy a Dózsa György út miért 2x2 sávos..
. De az autósoknak legalább legyen jó...
süti beállítások módosítása