Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

A HÉV luxus, a bicikli realitás

2013.01.24. 06:39 Füle S.

Tegnap lakossági fórum zajlott a Művházban a HÉV-Metró fúzióról. Az ott hallottak elgondolkodtattak.

A szakemberek szerint az 1500 gödöllői által rendszeresen használt HÉV elöregedett, folyamatos javítgatása már többe kerül mint ha kidobnánk a régit (szerelvényeket és pályát) aztán építenénk új pályát, vennénk új szerelvényeket. Ezt én kétlem, de emiatt nem fogok utcára vonulni. Évek óta érzi mindenki hogy a körmünkre égett a HÉV. Most - valahol távol Brüsszelben - valaki azt mondta valakinek hogy az EU kifizetné a teljes Örs Vezér tere - Gödöllő vonal felújítását. Erre a reménysugárra mozgásba lendült a gépezet, Gödöllő városa is elkészíttetett egy tanulmányt arról, hogy miként lehetne felújítani a gödöllői pályaszakaszt.

hev_koltseg.gif4 verziót dolgoztak ki a tervezők, nagyságrendileg tízezer millió forintba kerülne egy mértéktartó, átgondolt felújítás. (Ez csak a pálya gödöllői szakasza!  Ebben a járművek ára nincs benne.) Ennyi pénze természetesen nincs a városnak, hiszen a hatezer milliós éves büdzséből is csak szűkösen tudunk kijönni. Magyarországnak sincs erre pénze, tudjuk... a tanár vegyen krétát, ha úgy adódik... Ezért mondom én hogy a HÉV luxus. Környezettudatos emberként örülök ha a korszerű közösségi közlekedés fejlődését látom, de tisztában vagyok azzal, hogy ez a jóléti államok luxusa. Ráadásul a HÉV nem piaci alapon működik, a jegybevétel nem fedezi a működtetést se, nem hogy félre lehetne belőle tenni a későbbi felújításra.

A nagy zöld négyzet melletti kis légypiszok az az összeg, amit Gödöllő önerőből a kerékpározás fejlesztésére fordít. Félreértés ne essék, én ezt nem keveslem. Ennyire telik saját erőből. Az adóbevételek nagy része a kormányé, az pedig inkább épít tíz focistadiont mint egy kerékpárutat.

Csak az bánt, hogy becslésem szerint a HÉV pályafelújítás árának 9%-ából olyan kerékpárút-hálózatot lehetne építeni Gödöllőn, ami hollandiai szintű kerékpáros közlekedési lehetőséget nyújtana, általánossá téve a kerékpáros közlekedést, amit nem kellene dotálnia az államnak, mert biciklit mindenki vesz magának És ÁFA-t is fizet bőven! Ha én Brüsszel lennék, inkább erre költenék.


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr765040307

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A HÉV luxus, a bicikli realitás 2013.01.24. 11:13:02

A HÉV pályafelújítás árának 9%-ából olyan kerékpárút-hálózatot lehetne építeni Gödöllőn, ami hollandiai szintű kerékpáros közlekedési lehetőséget nyújtana.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

voodude01 2013.01.29. 02:27:46

Az világos, hogy biciklis infrák tömegét lehetne egy-egy autópálya vagy vasút árának töredékéből építeni, de most akkor rohadjon le a HÉV (remélhetőleg a jövendőbeli metró), csak mert piszok drága? A társadalmi hasznát gondolom nem kell elmagyaráznom neked.

Füle S. 2013.01.29. 08:36:26

@voodude01: Dehogy! Örülök ha fejlődik a közösségi közlekedés. De legyen a szemünk előtt, hogy ez egy akkora luxus, amit nem engedhetnénk meg magunknak. Így, hogy az EU fizeti, így hurrá, örömtánc.

De engedd meg, hogy én jobban vággyak egy kerékpárosbarát Gödöllőre! :)

Zef 2013.01.30. 19:29:51

a meglévő bringaúton tavaly háromszor kaptam defektet az elszórt üvegszilánk miatt (*kényszeredett :)

Füle S. 2013.01.31. 06:42:31

@Zef: Én nem is járok rajta. Az a borzalom a kerekesszékeseknek készült, 8 km/h sebességre.

Zef 2013.01.31. 06:56:21

Másra tényleg nem is alkalmas...

Csak az furcsa, hogy egy kerékpárosbarát városban nincs kerékpárút (használható). Persze miért pont kerékpárút lenne, ha nincs strand, nincs uszoda és egy sor más dolog. Két éve költöztünk ide. Azt nem mondom, hogy megbántuk, de átértékelődött néhány dolog.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.01.31. 10:53:41

@Zef: ezeket azért két éve is lehetett már tudni...

Füle S. 2013.01.31. 11:07:22

@Zef: Te honnan hová szeretnél kerékpárutat Gödöllőn?

Zef 2013.01.31. 11:39:42

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Lehetett tudni, de ettől még fura.

@Füle S.: Igazából a városon belül csak a Dózsa György út és hármas mellett hiányolom. A gyerekemnek nem engedném, hogy nagy forgalmú főúton egyedül közlekedjen.

Ami a Dózsa György úton van, az vagy használhatatlan, vagy balesetveszélyes, mert a rajta keresztülhajtó sofőrök kizárólag balra néznek amikor a kereszteződésbe érnek. A benzinkútnál sem veszik figyelembe a kerékpárutat, és a városból kifelé haladva a beton kerítésen át a kerékpáros sem lát be a benzinkúthoz. Ez az út tényleg csak a kerekesszékesek részére bír valódi értékkel, már amíg teljesen el nem hagyja a burkolat.

Sokkal érdekesebb kérdés a kerékpáros közlekedést turisztikai szempontból nézni. Ha kerékpárút nincs, akkor arról nem is hiányoznak a látnivalókra felhívó, eligazító táblák. Oké, kastély oszt kész. Tényleg nincs más a városban?

Gyakran megyünk át Isaszegre, és mennénk Pest felé tovább, ha az a patak menti út megvolna.

Besnyőre is szívesen átugrunk, ha nem a hármason kell. A babati tavak mellett, az istállókastély felé a hármasról lekanyarodó út sorompóval elzárva... magán út.

A vácrátóti arborétumba is szívesen megyünk, akár tovább Vácra és a Dunakanyarba. Vagy Mogyoródon, Fóton, Dunakeszin keresztül Békásmegyerre és a Rómaira.

Tudom, hogy ez jobbára nem gödöllői project, de ha lenne ezirányú gondolkodás települési, megyei, régiós és országos szinten, akkor biztosan sokkal többen pattannának nyeregbe egy kellemes tavaszi, nyári, őszi hétvégén.

Arról nem is beszélve, hogy van-e a kerékpárral látogatható közszolgáltatók, intézmények és áruházak mellett valóban használható kerékpártámasz/tároló.

Bocsánat, ez hosszú lett.

Füle S. 2013.01.31. 19:18:41

@Zef: Bárcsak több gödöllőiből tudnék fele ennyi véleményt kikönyörögni! Komoly problémánk hogy szinte vakon repülünk. Ezt a blogot kb. 150 ember nézi hébe-hóba, a Facebookunkat 100-an követik, a többi bringást nem érjük el, illetve ők nem keresnek bennünket. A Szolgálatot intenzívebben kell használnunk!

Zef 2013.02.01. 09:08:32

Tavaly január elején a hivatalos adatok szerint Gödöllő lakossága cca.: 32.000 fő volt. Ebből: 16.787 nő, 15.144 férfi, összesen: 31.931. Még soha nem számoltam meg, de ahogy látom, sokan tekernek.

Arról van valamilyen adat, hogy hány rendszeres/alkalmi kerékpáros van a városban és ebből mennyi elégedett/elégedetlen, vannak-e elképzeléseik/igényeik? Vagy ennek feltárására (is) szolgál ez a blog és a blog fb oldala?

Van-e kapcsolat a kerékpárboltokkal, szervizekkel, esetleges egyebekkel, ahol a célokról lehetőségekről, egyáltalán a közösségről hallhat a bringás?

Két év alatt egyszer, a tavaly szilveszteri programajánlóban találkoztam a... bajban vagyok, civil szervezet? egyesület? mozgalom? Lényeg, hogy két év alatt egyszer, akkor is véletlenül szereztem tudomást a létezéséről.

Ötleteim vannak, de a messziről jött ember azt mond, amit akar :)

vercse 2013.02.01. 15:24:58

Ötleteim vannak, de a messziről jött ember azt mond, amit akar :)

@Zef: Nem vagyunk annyira kreatívak, hogy kitaláljuk mitől lesz több kerékpárral közlekedő, de a máshol bevált módszereket alkalmaznánk, a zsákutcákat elkerülnénk.

Zef 2013.02.01. 15:29:07

@vercse: persze, de azt lehet tudni, hogy nagyjából mennyi érintettje van egyáltalán a városban a kerékpáros költségvetésnek, és ők milyen módon érintettek? Gondolok például a bevásárlókra, közintézmények látogatóira és a szabadidő bringásokra.

Füle S. 2013.02.01. 17:24:15

@Zef: Létezik egy közhasznú egyesület, a Magyar Kerékpárosklub. Annak van egy gödöllői csoportja. Ezek vagyunk mi, egy maroknyi bringás, aki tenni is akar a változásért. Véramatőr társulat vagyunk, tavaly alakultunk. Szerencsére a központtól sok tanácsot kapunk...
Jogilag ez a blog és Facebook oldal nem a MKK hivatalos felülete, hanem az általam indított közösségi oldal.
Ha rá tudsz szánni néha egy kis időt hogy rendezvényeikbe besegíts, gyűléseinken a véleményedet elmondd, szívesen látnánk a klubban. Évi 4000 ft a tagdíj, ebben van egy bringás biztosítás is.

Füle S. 2013.02.01. 17:27:01

@Zef: Városi szinten nincs adat a bringások számáról. Terveztünk egy reprezentatív felmérést, de a többmilliós költség miatt ez elmaradt. Most indítunk egy amatőr, olcsó közvéleménykutatást, hamarosan itt is látható lesz.

Zef 2013.02.01. 17:58:30

@Füle S.: Szívesen részt veszek rendezvényeken és amiben tudok, segítek. Egyelőre kibicként, de semmit nem kizárva. A szilveszteri bringázást élveztük a kedvesemmel együtt :)
süti beállítások módosítása