Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

Gyalogos kerékpáros zóna

2012.03.17. 07:02 Füle S.


A KRESZ a közelmúltban számos új ponttal gazdagodott, melyek nagy része a kerékpáros közlekedés megkönnyítése érdekében lépett életbe. Ezek egyike a gyalogos kerékpáros zóna. Városunkban még nincs ilyen, ezért sokan nem ismerik. Beszéljünk róla!

A jogi szöveg: "A jelzőtábla olyan terület kezdetét jelzi, amelynek útjai a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésére szolgálnak, egyéb jármű közlekedése az övezetben tilos. Kerékpárosoknak, az út számukra burkolati jellel elválasztott vagy eltérő színű burkolattal megjelölt részén kell közlekedni, legfeljebb 20 km/óra sebességgel. Az út egyéb részein a kerékpárosok - a gyalogosok veszélyeztetése nélkül - legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek. Ha a jelzőtábla alatt időszakot megjelölő kiegészítő tábla van (26/j/1. ábra) - a jelzett időszakon kívül - az ott lakók járművei és a közútkezelő engedélyével rendelkezők járművei az övezetben legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kiegészítő táblán jelzett időszakban az övezetben a várakozás tilos. A mozgáskorlátozott személyt szállító jármű - amennyiben ennek feltételei adottak - az övezetben közlekedhet és várakozhat."

Hol lehetne ezt alkalmazni Gödöllőn?

Jó lenne egy ilyen zóna pl. a Patak téren. Ott jelenleg is békésen közlekednek gyalogosok és kerékpárosok, de a jogi helyzet nem egyértelmű. Ha kikerülnének ilyen táblák a tér széleire, mindjárt világos lenne a helyzet. Mivel nincs kijelölt kerékpársáv a Patak téren (véleményem szerint nem is kell), a biciklisek 10 km/ó sebességgel közlekedhetnének. Mennyi az a 10 km/ó? Nos, az olimpikonok 10 másodperc alatt futnak 100 métert, ami 36 km/ó sebesség. A középiskolások 10 másodperc alatt futnak 60 métert, ami 21 km/ó sebesség. A Patak téren tehát egy futó középiskolás sebességének a felével közlekedhetnének a kerékpárosok.

Én örülnék, ha a teljes Főtér is ilyen zóna lenne. A kocogó ember sebességével, óvatosan guruló kerékpárosok véleményem szerint nem jelentenének veszélyt sem a sétáló idősekre, sem az önfeledten játszadozó, szaladgáló kisgyerekekre.

Nagyon megfelelő lenne, ha ilyen zónává minősülne a Dózsa Gy. úti biciklisjárda. A jelenlegi megoldást (osztott gyalog- és kerékpárút) sok kerékpáros azért nem szereti, mert a kerékpárút gyakorlatilag letiltja a közútról a biciklist. Márpedig a gyakorlott kerékpárosok szívesebben közlekednek akár 30 km/ó sebességgel, az autók között, mint hogy lépésben guruljanak azoktól elválasztva. Ez az egyik oka annak, hogy a kerékpáros szervezetek nem tanácsolják a biciklisjárdák létesítését. A félénk, idős vagy gyakorlatlan kerékpárosok viszont szívesebben kerekeznek lépésben, akár a gyalogosok között. Nekik a biciklisjárda a szimpatikusabb megoldás. A zóna mindenkinek jó lenne.

Várjuk a gyalogos kerékpáros zónák megjelenését Gödöllőn is!

 


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr384321447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vercse 2012.03.17. 10:58:45

A tér tervező(i) rendkívül jó érzékkel csináltak sok szűk közlekedő felületet, amiben még szemetest és lámpaoszlopot is elhelyeztek. Így a hatalmas téren néhány forgalmas helyen három ember se tud egymás mellett közlekedni anélkül hogy a válluk ne érintkezzen. Ezért is lenne praktikus, ha nem kéne tolni a bicó, mert úgy kétszer olyan szélesek vagyunk a bicóval, mintha a nyeregben ülnénk.
süti beállítások módosítása