Sok kritika éri autós részről a "pofátlan" kerékpárosokat, amiért dugóban, lámpánál, kereszteződésnél előre gurulnak. Pedig a KRESZ ezt megengedi, a következők szerint:
"Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”
Tehát: Motoros és segédmotor mehet a kocsioszlopok között is, biciklis csak kinn, a jobb szélen. Erre a megkülönböztetésre azért van szükség, mert a motoros és a robogós jobban gyorsul mint az autós, így zöldnél elhúz, ki tud menni szélre. A bicajos, ha ott marad a két sáv között, a gyors autók között ragadhat.
A gyakorlat azért egy kicsit más. Amikor az autók indulnak, bőven elegendő idő és hely van ahhoz, hogy egy gyakorlott bringás kihúzódjon szélre... igen, ez egyelőre szabálytalan. Végül két fotó a palotakerti HÉV átjáróból:
Itt lehet(ne) előre gurulni... kockáztatva az esést vagy a tükrök leverését.
... és itt tilos. Akkor is, ha itt kétszer annyi hely van.
(A fotót természetesen nem én készítettem, hanem ismeretlen személy bedobta a postaládánkba :)
A segítőkész autósok (mint én magam is) általában a sávok között hagynak helyet, mert ott jön a robogós és a motoros is. Legtöbb esetben ilyenkor a bringások számára nem jut hely a padka felőli oldalon. Véleményem szerint a kerékpárosokat is ugyanúgy kellene előre engedni, mint a robogósokat és motorosokat: A sávok között IS és a padka felől IS.
Utolsó kommentek