Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

Alapvető különbség!

2012.10.11. 07:08 Füle S.

wageningen_terkep.jpgA hollandiai Wageningenből visszatérve elgondolkodtam azon, hogy mik az okai annak, hogy Gödöllőn sokkal magasabb sebességgel közlekednek az autók. Nyilván belejátszik ebbe az is, hogy ott 50, míg nálunk csak 20 éve általános az autózás, és persze a mentalitásbéli különbségek is, de rájöttem még egy, alapvető különbségre:

Hasonlítsuk össze a bal oldali képen látható Wageningen térképet a lentebbi Gődőllő térképpel! Látni fogjuk, hogy Wageningen utcái girbegurbák, csupán a 70-es években épült lakótelepek alaprajza sakktáblás. Mind a régebbi, mind az újabb utcák olyan kanyargósak, hogy azokon gondolni se lehet a jogszabály által engedélyezett 50 km/h sebességre. (Ráadásul az utcák tele vannak járdaszigettel, döccentő szigetekkel, körforgalmakkal.)

Ezzel szemben godollo_terkep.jpgGödöllő (jobb oldali kép) térképén látható, hogy a várost többnyire hosszú, egyenes utcák alkotják, melyek szabályosan csábítanak a gyorshajtásra, de legalábbis a KRESZ által engedélyezett 50 km/h sebességgel való autózásra, a mellékutcákban is.

Mit lehet tenni?
Nyilvánvaló, hogy Gödöllőn sokkal többen autóznak mint ahányan kerékpároznak, ezért az összlakosság eredőben negatívan fogadna komoly forgalomcsillapításokat. De amennyiben komoly a szándék Gödöllő élhetőbbé (kerékpárosbarátabbá) tételére, akkor ezek a forgalomcsillapító lépések elkerülhetetlenek. Nyilván a kisebb fájdalmat okozó lépésekkel kell kezdeni: Sebességkorlátozás, egyirányúsítás, terelővonal felmarása...

Nem lesz ez ellenséges hangok nélküli folyamat. Valószínűleg lesznek, akik politikai tőkét is akarnak majd kovácsolni ebből. Nagyon fontos, hogy az egészséges környezetre, biztonságos közlekedésre vágyó, kerékpárbarát Gödöllőiek teljes mellszélességgel kiálljanak majd e lépések mellett. Már ha sikerül ezekre a városvezetést rávennünk...


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr914832144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása