A kerékpáros közlekedésre vonatkozó részt idézzük innen: http://www.godollo.hu/gazdasag/varosfejlesztes/index.php?doc4_id=36
Jelenleg a Dózsa György út egy szakasza mellett található kerékpárút, amely a városközpont felé haladva az út beszőkülése miatt a Körösfői utcánál véget ér. Továbbvezetése a szűk beépítési szélesség miatt nehéz. Szakmai körökben két változat körvonalazódott:
• a Bíróság előtti szakaszon a túloldali leállósáv megszüntetésével a Bíróság felöli járda szélesíthető és végigvezethető rajta a kerékpárút, vagy
• körbe kell kerülni Kazinczy F. körút, Rákos patak partján tervezett út nyomvonalán a városközpontig. Ez utóbbi megoldás szerepel a területtel kapcsolatos rendezési tervben is (Készítette: Profil kft.).
Véleményünk szerint mind a két útra szükség van, mert akik az Ady Endre sétány felé akarnak tovább haladni, nem fogják az említett nagy kerülőt megtenni, ugyanakkor a Dózsa György útról Besnyő felé jelentős útrövidülést jelenthet a patak melletti kerékpárút. Nyilvánvalóan ez az egyik fontos tengely, amelynek a bevezetését a városközpontba, valamint a továbbvezetését a város keleti része felé meg kell oldani. Megtervezésre került tanulmányterv szinten a 3-as út mellett vezetett kerékpárút is (Készítette: Pro Urbe kft. 1997.), amelynek megvalósítására még nem került sor. Ez a tengelykereszt alkothatja a város besűrített kerékpáros hálózatának a vázát.
A forgalmi adatok beszerzésekor a háztartási interjúk készítése során sokan szóbahozták, hogy a városban nem lehet biztonságosan kerékpározni. Gyakorlatilag a szabadidő eltöltése miatti kerékpározás volt az egyik megjelölt ok, de sokan a munkábajáráshoz, vagy vásárláshoz is használnának kerékpárt. Mások a gyermekeikért aggódva az iskolák elérését lehetővé tevő kerékpárutakat szeretnének látni. Majdnem mindenki kihangsúlyozta a biztonságos kerékpártárolás fontosságát. Ezzel kapcsolatosan megjegyezzük, hogy az iskolákban néhány éve a kerítésen belül találhatók kerékpártárolók. Ugyanilyen fontos lenne, hogy a tömegközlekedési állomások mellett is legyenek őrzött tárolók (pl. kamerákkal ellenőrzött). Ezzel is pótolni lehetne a tömegközlekedés még meglévő hiányosságait.
A kerékpáros közlekedés, fontos-, korszerő- és egészséges eleme az egész közlekedési rendszernek. Ahogy a tömegközlekedés, úgy a kerékpáros közlekedés is csökkenti a közúti forgalmat. Ha lehet biztonságosan kerékpározni, van hol biztonságosan tárolni a kerékpárt, akkor sokan fognak kerékpározni. Ehhez kerékpárutak, vagy biztonságosan kerékpározható útvonalak kiépítésére és hálózattá alakítására, valamint megfelelően kialakított kerékpáros tárolók kialakítására van szükség. Ez nem megy egyik napról a másikra, de ha a hálózatnak megvan gondolatban a váza, akkor bármilyen fejlesztés történik, annak a figyelembevételével kell megtenni, hogy akarunk-e ott valamilyen kerékpáros elemet is megvalósítani, vagy nem. Járda helyett szélesebb járdát építeni, vagy csak egyszerően helyet hagyni a majdani kerékpárút számára. Azután a megvalósult elemeket már csak össze kell kötni. Persze a legfontosabb gerinceket célszerő egy fejlesztés keretében megvalósítani. A város kerékpárút hálózatának javaslatát több fórumon is bemutattuk és az ott megjelenı - rendszeresen kerékpározó – érdeklődők javaslatait is figyelembevettük a végleges hálózat kialakításánál. Javaslatunkban több ütemre bontottuk a megvalósítást. Első ütemben a hálózat vázát képezı legfontosabb tengelyeket javasoljuk kiépíteni és a legfontosabb uticélokat (iskolák, lakótelepek, intézmények) a hálózatra rákötni. A későbbi időszakban lehet a hálózat besőrítését elvégezni a helyszínrajzi javaslat alapján. Remélhetőleg időközben megépülnek, vagy legalábbis bizonyos elemek megvalósulnak azokból a regionális elemekbıl Gödöllő-Váci regionális kerékpárút, 3-as út melletti kerékpárút, stb.), amelyekhez a belső hálózat hozzákapcsolható és amelyek lehetővé teszik a térségben a biztonságos településközi (elsősorban a turizmus és a szabadidős kerékpározás számára fontos) kerékpáros mozgásokat.
Innen idéztünk: http://www.godollo.hu/gazdasag/varosfejlesztes/index.php?doc4_id=36
Utolsó kommentek