Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

A lakossági fórumról

2013.02.08. 09:22 Füle S.

forumon_kicsi.jpgTegnap megtartottuk a városközponti kerékpáros fejlesztési tervek bemutatóját a lakosság részére. Fájdalmasan kevesen voltunk, tudjuk be a télnek! A godollo.hu Hírek rovatában olvasható egy részletes beszámoló, én itt saját észrevételeimet szeretném megosztani.

A tervek nem sok kritikát kaptak, az egyetlen talán az volt, hogy nem sok értelme van a Főtérről kitiltani azt a néhány kerékpárost, aki azt át akarná szelni. Én erre azt feleltem, hogy magam is a kerékpározható Főtér híve vagyok, de a munkacsoportban kisebbségben maradtam e véleményemmel. A kerékpár munkacsoport - mivel nem látunk a jövőbe - a kis lépések politikáját követi. Ennek jegyében a bringások csak a Főtér szélébe kaphatnak bele, amikor az aluljáróból felérkezve bekanyarodhatnak majd az SZTK és a városháza közé. Ha ez problémamentesen működik, én nem látom okát, hogy pl. a nagyáruház elé miért ne kanyarodhatna be a biciklis. Nagyon fontosnak tartom, hogy a Főtéren nagyon óvatosan, udvariasan bringázzunk, hogy ne szerezzünk gyalogos ellenségeket!


A tervező és az alpolgármester úr beszámolt a tervezett költségekről is. Ez hihetetlenül magas. Csak az, hogy a kastély másik végénél legyen egy gyalogátkelő, kerékpáros átvezetéssel, majd az Alsóparkban egy rövid aszfalt kössön bele a meglévő járdába, több mint 10 millió forintba kerül, táblázással, festéssel, engedélyeztetéssel, tokkal vonóval.
Erre mondtam én, hogy ha Magyarországon a közlekedési morál egy hatalmas ugrással fejlődne, rengeteg pénzt takaríthatnánk meg, mert nem kellene külön infrastruktúrát építeni a kerékpárosoknak, hanem azok nyugodtan mernék használni a meglévő közúthálózatot.

Kritikát kaptunk a Dalmady utca kerékpárosbaráttá tétele miatt is. Egy arrafelé lakó ember sérelmezte hogy már nem hajthat át a Dalmadyn autóval, miközben kerékpáros forgalom alig van rajta. Én azonban továbbra is úgy gondolom, hogy a Dalmady utca egyre népszerűbb kerékpáros útvonal lesz, és szerepe lesz a kerékpáros útvonalak szaporodtával. Meglátjuk. Örömmel konstatáltam, hogy az alpolgármester úr felvállalta az az álláspontot, hogy a környezetbarát, fenntartható közlekedés kialakítása bizony olykor az autóforgalom korlátozásával jár. Köszönet ezért!

A fórumon elkezdtük osztani azt a kérdőívet, amit a Szolgálatban is meg szeretnénk jelentetni, és online is elérhetővé szeretnénk tenni. Ezen a blogon biztosan lesz hozzá link. (Ugye Tamás? :)) Ez a kérdőív 13+1 kérdést tartalmaz, és rengeteg, hasznos információt remélünk kinyerni belőle. Kérem, hogy aki csak teheti, töltse ki, így járulva hozzá, hogy ott fejlesszünk, ahol igény van rá.


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr595068995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása