Tegnap megtartottuk a városközponti kerékpáros fejlesztési tervek bemutatóját a lakosság részére. Fájdalmasan kevesen voltunk, tudjuk be a télnek! A godollo.hu Hírek rovatában olvasható egy részletes beszámoló, én itt saját észrevételeimet szeretném megosztani.
A tervek nem sok kritikát kaptak, az egyetlen talán az volt, hogy nem sok értelme van a Főtérről kitiltani azt a néhány kerékpárost, aki azt át akarná szelni. Én erre azt feleltem, hogy magam is a kerékpározható Főtér híve vagyok, de a munkacsoportban kisebbségben maradtam e véleményemmel. A kerékpár munkacsoport - mivel nem látunk a jövőbe - a kis lépések politikáját követi. Ennek jegyében a bringások csak a Főtér szélébe kaphatnak bele, amikor az aluljáróból felérkezve bekanyarodhatnak majd az SZTK és a városháza közé. Ha ez problémamentesen működik, én nem látom okát, hogy pl. a nagyáruház elé miért ne kanyarodhatna be a biciklis. Nagyon fontosnak tartom, hogy a Főtéren nagyon óvatosan, udvariasan bringázzunk, hogy ne szerezzünk gyalogos ellenségeket!
A tervező és az alpolgármester úr beszámolt a tervezett költségekről is. Ez hihetetlenül magas. Csak az, hogy a kastély másik végénél legyen egy gyalogátkelő, kerékpáros átvezetéssel, majd az Alsóparkban egy rövid aszfalt kössön bele a meglévő járdába, több mint 10 millió forintba kerül, táblázással, festéssel, engedélyeztetéssel, tokkal vonóval.
Erre mondtam én, hogy ha Magyarországon a közlekedési morál egy hatalmas ugrással fejlődne, rengeteg pénzt takaríthatnánk meg, mert nem kellene külön infrastruktúrát építeni a kerékpárosoknak, hanem azok nyugodtan mernék használni a meglévő közúthálózatot.
Kritikát kaptunk a Dalmady utca kerékpárosbaráttá tétele miatt is. Egy arrafelé lakó ember sérelmezte hogy már nem hajthat át a Dalmadyn autóval, miközben kerékpáros forgalom alig van rajta. Én azonban továbbra is úgy gondolom, hogy a Dalmady utca egyre népszerűbb kerékpáros útvonal lesz, és szerepe lesz a kerékpáros útvonalak szaporodtával. Meglátjuk. Örömmel konstatáltam, hogy az alpolgármester úr felvállalta az az álláspontot, hogy a környezetbarát, fenntartható közlekedés kialakítása bizony olykor az autóforgalom korlátozásával jár. Köszönet ezért!
A fórumon elkezdtük osztani azt a kérdőívet, amit a Szolgálatban is meg szeretnénk jelentetni, és online is elérhetővé szeretnénk tenni. Ezen a blogon biztosan lesz hozzá link. (Ugye Tamás? :)) Ez a kérdőív 13+1 kérdést tartalmaz, és rengeteg, hasznos információt remélünk kinyerni belőle. Kérem, hogy aki csak teheti, töltse ki, így járulva hozzá, hogy ott fejlesszünk, ahol igény van rá.
Utolsó kommentek