Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

Csak így - ebből nem szabad engedni!

2013.05.08. 16:19 Füle S.

Szegeden ma elütöttek egy kerékpárost, aki sérüléseibe belehalt. Kérdezhetnétek, mit keres ez a hír a gödöllői bringás blogban. Elmondom, de először nézzük, mi történt! Ebben a kereszteződésben történt a tragédia:
keresztezodes_halalos.jpgA kerékpáros a szegregált kerékpárúton haladt, és a főútról egy teherautó rákanyarodott. Ez a szituáció okozza a legtöbb kerékpáros sérülést a világon. Ezért ódzkodik minden szakember a szegregált kerékpárutak létesítésétől.

Hollandiában azonban számos szegregált kerékpárút van, baleseti statisztikáik mégis jobbak. Mi ennek az oka? Attól eltekintve, hogy minden holland autós kerékpáros is egyben, nagy különbség van a kereszteződések kialakításában is. Az alábbi képen egy tipikus holland kereszteződés látható.
keresztezodes_biztonsagos.jpg

A következő forgalomtechnikai megoldásokkal fokozzák a kerékpáros biztonságát:
- a kerékpárút (vagy sáv) piros burkolatú
- a kereszteződésben a gépjárművek döccenővel tudnak áthajtani
- a döccenő rámpája feltűnő színű kövekből van kirakva (nem lekopós festés)
- gondosan ki van táblázva.
(A mintán nem szegregált kerékpárút látható hanem sáv, ami sokkal biztonságosabb, de kerékpárútnál is ez a megoldás.)

Ezek a megoldások Szegeden mind-mind elmaradtak - takarékossági megfontolásokból.

És hogy miért foglalkozok ezzel az esettel? Mert a gödöllői felmérésünk és a mindennapi tapasztalat is azt mutatja, hogy a Dózsa György úttal valamit tenni kell. Legyen bármi a majdani megoldás, egy dolog biztos: Én nem támogatok egyetlen olyan tervet se, ami egy körömpiszoknyival is kevesebb védelmet nyújt a kerékpárosoknak mint a holland minta. Kerül amibe kerül. Én nem fogok egyetlen édesanya szemébe se nézni, akinek azért ütötték el a gyermekét, mert megtakarítottunk a kereszteződésen X forintot.


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr615288295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása