A minap egy sötétkék Ford Galaxy nem adta meg nekem az elsőbbséget a Testvérvárosok és a Grassalkovich kereszteződésében, szerencsére egy gyors fékezéssel elkerültem a balesetet. A történetről beszámoltam saját Facebook-omon. Ezt olvasta egy ismerősöm, aki meg is jegyezte, hogy ezért kellenének a kerékpárutak.
Másnap (pénteken) Pesten jártam, és két kerékpárosgázolást is láttam. a másodikat már le is fényképeztem:
Bizony, mindkét gázolás védett kerékpárúton történt. Nem véletlen, hogy a tapasztalt kerékpárosok nagyobb biztonságban érzik magukat a közúton, a gépjárművek között. A biciklisgázolások leggyakoribb oka, hogy nem adják meg az elsőbbséget a kerékpárosnak. A védett úton haladó autók tömege nagyobb védelmet nyújt az oldalról gázoló autósok ellen mint a KRESZ tábla a kerékpárút keresztezésében. Az pedig, hogy hátulról belemennek a kerékpárosba, sokkal ritkább, mint hogy oldalról elütik.
u.i.
Figyeljük meg, hogy a kerékpárutat védő "Elsőbbségadás kötelező" tábla a kihajtó oldalon milyen magasan van! Az autós szokásos figyelési zónáján messze kívül. Szerintem én magam se vettem volna észre kocsiból. Ilyen egy tipikus "bicikliselütő hely".
Utolsó kommentek