Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

Lumniczer kihajtó

2012.11.02. 09:52 Füle S.

lumniczer_kiskapu.jpg

Megkezdődtek az egyirányú Lumniczer utcába való szemből bebiciklizés lehetővé tételéhez szükséges forgalomtechnikai munkák. Először a Petőfi téren létesül egy kis útsziget, melynek az a célja, hogy a Lumniczerbe behajtó autósok az úttest menetirány szerinti jobb szélére kényszerüljenek, ne üssék el a szembe jövő kerékpárosokat. A kerékpárosoknak a sziget JOBB oldalán kell kihajtaniuk, van ott egy szép kijáró. A sziget mellett meg is tudnak állni, szétnézni, és utána mehetnek balra, jobbra, egyenest, ahogy tetszik.

A megoldást a Tandem közlekedésmérnöki iroda javasolta, és nagyon szimpatikus, egyértelmű. Mint látható, a kerékpárosok már használatba is vették.


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr424885063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2012.11.04. 08:58:15

a Dalmady-nál is valami ilyesmit csinálnak...

iky8 2012.11.04. 11:33:19

Régi kerékpárosként sajnos nem tudok az ügy mellé állni! Kicsit feldúlt vagyok, előre is bocs!
Szerintem rengeteg ellenséget szereztek nekünk, szabálykövető kerékpárosokra. Szerencsére Gödöllőn eddig tiszteletben tartottuk az egyirányú utcákat és a város nem élt a legutóbbi felesleges KRESZ-módosítással - aki nem, az eddig is behajtott fordítva. A gödöllei autós társadalom, - amelynek szintén tagja vagyok - nem érett még arra, hogy nem várt irányokból is felkészült legyen kerékpárosok észlelésére, elfogadásra. Mert 2 féle kerékpáros van: az egyiknek van rutinja és figyelemmel kíséri a mögöttes forgalom alakulását és sajnos ott a másik fajta is. Ezek azok akik miatt nem halad az ügyünk előre. És épp ezeket szolgálja ki ez az átépítés.
Szerintem semmi szükség a Dalmady utcai fordított irányú kerékpársávra, örülhetünk, ha a helyi lakók nem sörétes puskával fognak vadászni azokra, akik lusták a Fürdő utca felé kerülni. A helyi lakókat senki nem kérdezte meg a változásról, pedig az számukra botrányos.
Nézzünk egy átlagos hétfő reggelt a Csipke utcai lakók szemszögéből: néhány éve a Csipke utca Dalmady utcai végére behajtani tilos táblát helyezetek ki, igaz az Isaszegi úti végére elfelejtettek kitenni egyirányú utca táblát. Van kint ugyan egy értelmezhetetlen kötelező haladási irány: egyenesen tábla, de ez legyen annak a szégyene, aki a munkát átvette! Szóval tekintsük a Csipke utcát egyirányúnek. Eddig, ha reggel munkába indult valaki, ki kellett kanyarodnia a Dalmady utcára. Már ez is gyakran lehetetlen volt, mert a Dalmady végén a jobbra szándékozók úgy álltak sorba, hogy lehetelen volt kikanyarodni még azoknak is, akik ott már balra kanyarodtak volna. Az Állomás utcára való kihajtásra csak akkor volt remény, ha a sorompó leeresztett volt, mert máskor egymást érték az autók. Az új járdasziget miatt már nem fognak odaférni a kihajtáshoz...
Megkérdezte valaki az ott lakókat? Készült hatástanulmány, mielőtt az első kapavágást elvégezték? Sajnálom, hogy mások meggondolatlansága miatt engem fognak utálni, csak mert én is kerékpáros vagyok! Volna annyi értelmes dolog, amivel foglalkozhatnánk, mint az ellenségek gyűjtése!
Mégegyszer bocs a feldúlt hangvételért!

Füle S. 2012.11.04. 18:17:55

@iky8: Sokan vagyunk kerékpárosok, sokféle véleménnyel. Mindazok, akiket megkérdeztünk, örültek a lehetőségnek. Én is. Valószínűleg számodra semmi könnyítést nem hoz ez a két átalakítás, ezért csak a negatívumit látod. Hidd el, nagyon sokan örülnek ezeknek.
Az autósoknak pedig (magamat is bele értve) tudomásul kell venniük, hogy egyre többen szeretnének kerékpárral közlekedni, és nincs se pénz, se hely arra, hogy kiépüljön Gödöllőn egy komplett, elszeparált kerékpárút-hálózat. A meglévő infrastuktúrán kell osztoznunk.

vercse 2012.11.05. 19:34:47

@iky8: Miért jó ha bicóval be lehet hajtani szemből is egyirányú utcába?
Ahol két autó nem fér el egymás mellett, ott egy autó és egy kerékpár lehet hogy még elfér. Miért tiltsuk ki pont a kevesebb helyet foglalókat onnan?

A konkrét problémádra megírtad a megoldást is: legyen kevesebb szabálytalan autós ( a Te szóhasználatodban: éretlen ) és több vonat!

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2012.11.06. 12:52:38

@vercse: nem az a baj, ha bringával be lehet hajtani szemből, hanem az hogy most nem fér el egymás mellett a jobbra és a balra kanyarodni szándékozó gépjármű, így az eddig sem rózsás helyzet a sorompó környékén még elviselhetetlenebb lesz.

A legtöbb helyen támogatandó a kétirányúsítás, de ezen a helyen ráadásul értelmetlen is, Isaszeg fele ott a kiváló Sík Sándor, a másik irányba ott a Fürdő. Ennél haszontalanabb helyen nem is nagyon lehetett volna értelmetlenül költeni az adófizetők pénzét...

Füle S. 2012.11.07. 07:16:00

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Kétségtelen hogy a Dalmady utca esetében sokkal kisebb az elérhető rövidítés mint a Lumniczernél. Elmondom, hogyan került a Dalmady u. a listára:
Eredetileg csak a Lumniczerről volt szó, de felvetettük, hogy az összes egyirányút meg kellene vizsgálni, alkalmas-e szembe bicajozásra. Kiadtuk a feladatot a Tandem Közlekedésmérnöki Kft-nek, mert egy ilyen esetnél ezernyi szabályt, szabványt kell betartani, és ez szakembert követel. Két okból gondolkodtunk az összes egyirányú utcában: Egyfelől az egységesség igénye miatt, azaz hogy az autósok tudhassák: Ha egyirányú, akkor szembe jöhet bringás. Másrészt mert mindegyik utca esetében csak nyerhetünk a szembe bringázással.
Nos, a Tandem megvizsgálta az összes gödöllői egyirányút (nincs is olyan sok), és alig 6-7 akadt, amelyik technikailag alkalmas a szembe biciklizésre. Ezek között is van néhány, ami csak óriási költséggel lenne átalakítható, ezeket is elvetettük. Maradt 3-4 utca. Ezek egyike a Dalmady.
Kétségkívül az ott autózóknak kényelmetlenebb az új helyzet. Nekik azt tudom mondani, hogy várják ki türelemmel a végét, meglátják, nem lesz ott akkora katasztrofális tumultus.
süti beállítások módosítása