Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

Utat a szabadidős bringásoknak!

2012.04.21. 18:18 kerpet

 

Mindannyian tudjuk, hogy rohamosan nő a közlekedési célú kerékpárosok száma az országban. Nincs ez másként Gödöllőn sem, egyre több a bringás az utakon.

Ezzel párhuzamosan dinamikusan nő azok száma is, akik a szabadidős bringázásnak hódolnak vagy hódolnának. Én is közéjük tartozom, leginkább hétvégén megyek kerékpározni a családdal.

Hat éve lakom Gödöllőn, de az elmúlt heti kerékpáros évadnyitóig nem jutott eszembe, hogy ebben a városban szabadidős céllal is kerékpározhatnánk. Az általános gyakorlatunk az, hogy felpakoljuk a négy kerékpárt az autóra és elmegyünk egy olyan helyre ahol jó levegőn, autóktól nem zavartatva tudunk órákon keresztül bringázni. Tisza-tó, Balaton, Dunakanyar stb.

Távolabbról szemlélve a lehetőségeket, Gödöllő belterületén lehet többé-kevésbé biztonságosan kerékpározni, azonban egyáltalán nincsenek meg a feltételek ahhoz, hogy a városból máshova, vagy a közelből Gödöllőre lehessen tekerni. Márpedig annak a célcsoportnak, amelyet a szabadidős bringások alkotják a legfontosabb feltételek egyike az útbiztonság. A másik meg a változatosság. Újabb és újabb értelmes úti célok kitűzése, hosszabb és rövidebb távok teljesítése a rendelkezésre álló idő függvényében.


 

Nem ismerve részletesen Gödöllő közép- és hosszútávú idegenforgalmi koncepcióját, a városnak nagyon jó lehetőségei és adottságai vannak sajnos még kihasználatlanul. Az itteni nevezetességek mellett a nemzetközi repülőtér, Budapest, a Dunakanyar és a Tisza-tó viszonylagos közelsége egy ”csillagpontos” idegenforgalmi stratégia megalkotására ösztönözhetnék városunk vezetőit. Persze tudom, hogy ez nem csak tőlük függ és jelentős források bevonására is szükség van, amelyek egyelőre nem állnak rendelkezésre. Mindenesetre ennek az idegenforgalmi koncepciónak az egyik alappillére lenne a szabadidős célú kerékpárutak megteremtése, mind a városon belül, mind azon kívül. Ma egy kerékpározni akaró belföldi, vagy külföldi turistának helyválasztásában elég kevés érv szól amellett, hogy Gödöllőn szálljon meg.

De elég csak a saját itteni lakosainkra gondolni, gödöllőiek százait, akár ezreit lehetne kerékpárra ültetni hétvégenként, ha lenne több alternatív útvonal.


 

A kerékpárklubban már több jó ötlet van a listán.

Az én szívügyem egy olyan autóktól szakaszosan védett szabadidős kerékpárút létrehozása, amely a kastélytól kiindulva az Isaszegi úton a Gödöllő és Isaszeg közötti tavak megkerülésével visszavezetne a kiindulóponthoz. Ebbe a körbe a megújulásra váró arborétumot is be kellene kapcsolni. Jó hír, hogy az arborétumig megvan a nyomvonal (ez sajnos jelenlegi állapotában kerékpározásra teljesen alkalmatlan), aminek szilárd burkolat kell, onnan tovább kell vinni az utat a Silverig, majd vissza a tavak megkerülésével a kastélyhoz.

Ez a szabadidős városi kör egy későbbi, városokon átívelő kerékpárút részévé is válhat majd.


 

A másik vesszőparipám, a Duna bal partján vezető nemzetközi kerékpárút mielőbbi elérhetősége. Gondoljunk csak bele a Budapestiek és a Duna menti városok lakói több ezren járják ezeket az utakat hétről hétre. Amennyiben Vácnál egy olyan tábla várná őket, hogy Gödöllői Királyi Kastély erre 26,7 km 1 óra 40 perc, döntő többségük az új célok érdekében már indulnának is Gödöllőre. Azonnal megélénkülne a kerékpáros idegenforgalom és a gödöllőiek is drótszamárra pattannának egyre többen felfedezni a távoli kerékpárutakat. Ahhoz hogy ez megvalósuljon több település polgármesterének feltételek nélküli összefogása kell. Az nem vitás, hogy minden település Váctól Gödöllőig csak nyertese lehet egy ilyen kerékpárút létrehozásának.


Addig is, amíg ezekből itt lesz valami, marad az új utak felfedezése Gödöllőn korábbi bevált útvonalak és a bringák felpakolása.


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr584465230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KivancsiVagyok 2012.04.23. 10:51:34

Én egyet tudok érteni a kerékpárutak szükségességével. Ez nem is lehet kérdés.
Azonban van itt egy tyúk-tojás eset. Ha sokan elmennek Gödöllőről kerékpározás céjjára olyan országos turisztikai centrumokba ahol többé-kevésbé kiépült a kerékpárút akkor a gödöllői kerékpáros forgalom nem éri el azt a kritikus tömeget amivel a városi / megyegyi vezetők éreznék ennek a súlyát.
Országos vszonylatban-egy-két kivétellel a kerékpárutak közút mellett fut, városon belül gylogosokkal együtt, ami magában is veszélyes. Szóval csak oda szeretnék kilyukadni, hogy szerintem először sok biciklis kell Gödöllőre. De legalábbis nem szabad várni a bicikliutakra.
Én személy szerint sokkal könnyebben megvalósíthatónak tartanék egy városon belüli autós sebességkorlátozást.
A környeő települések kerékpárúton való elérhetősége szempontjából Gödöllő országos viszonylatban is utolsó helyekért küzd. Innen bármolyen továbblépés eredmény. Ha csak egy környező várossal létrejönne az összeköttetés már az egy hatalmas eredmény lenne.
De az kerékpárosoknak azt az üzenetet kellene átadni, hogy kerékpározz Gödöllőn a kritikus tömegért...

Füle S. 2012.04.24. 19:00:41

@KivancsiVagyok: Nagyon egyetértek a fő mondanivalóddal: Sokkal több bringás kell ahhoz, hogy infrastruktúra fejlesztéshez szükséges tízmilliókat lehessen követelni.
Azokról az emberekről, akik egyáltalán nem közlekednek bringával Gödöllőn, mert nincs kerékpárút, a nyuszikás-répatortás vicc jut az eszembe.

kerpet 2012.04.24. 23:51:27

@Füle S.: Sokkal több bringás úgy lesz, ha a kerékpározás családi programként is megállja a helyét. Én hétköznap többnyire csak egyedülálló bringásokat látok a gödöllői utakon, akik el akarnak jutni A-ból B-be. Ma két szülőnek két gyerekkel, 1-1 méteres oldalkilengéssel a hármas úton, vagy a Dózsa György úton mission impossible, de leginkább óriási felelőtlenség kimenni a szülők részéről. Marad nekik a járda, vagy nem bringáznak, vagy bringáznak, ha megszervezzük rendőri biztosítással. A kerékpárutak terén, ahogy KíváncsiVagyok is írta lemaradásunk óriási, országos viszonylatban is legalább 15-20 éves lemaradásunk van. Innen indulunk a települések közötti versenyben, de előre kell nézni. Nagy lemaradásból, nagy változáshoz nagyban kell gondolkozni, ehhez az elérhető forrásokat (EU, norvég, holland alap.) mielőbb megtalálni.
A nyuszikás viccet én is szeretem, de nem gondolom hogy ha lennének kerékpárutak, akkor nem használnák azokat a gödöllőiek.

KivancsiVagyok 2012.04.25. 05:48:37

@kerpet: Én bringázok a gyerekekkel Gödöllőn. Szerintem a 3-as vagy a 30-as említése már a ló tulső oldala. Aki bringázni akar az tud Gödöllőn is, még akkor is ha nincs kerékpáros infrastruktúra. Egyébként szerintem az alapvető probléma nem a kerékpáros infrastruktúra hiánya, hanem az autók sebessége és a centizős köulekedésük.
Dunakeszin pl megépült vagy 3km kerékpárút - hát az sem a biztonság mintaképe.
Nekem az lenne a problémám, ha mndig fel kelene pakolnom a bringákat az autóra, ha bringázni akarok, hogy rengeteg idő. Itt csak kitolom a bicikliket és már megyünk is. Mindemellett máshol sem fenékig telfej a bringautakon való közlekedés - még a Balaton körút is sok helyen veszélyes tud lenni családdal.
Egy-két év és a benzinárak sokkal több embert átültetnek bringára autóból mint gondolnánk. Én már most nem szívesen pöfögöm el a levegőbe a pénzemet.
Szóval szerintem azzal lehet a legtöbbet tenni a bringázásért hogy egyszerűen bringázol. Nem teszed fel a kocsira, nem pöfögsz benzint más orra alá hanem tekered a pedált - és erre ráveszed a családot is.
süti beállítások módosítása