Utolsó kommentek

  • Füle S.: Még egy teszkós U-lakat is sokkal többet ér mint egy sodrony. (2013.05.10. 06:27) Ellopták egy kislány montiját
  • vercse: "Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsod... (2013.05.09. 18:26) Ellopták egy kislány montiját
  • Füle S.: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én már 45 fokkal is kiegyeznék. (2013.05.07. 09:23) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most már csak az hiányzik, hogy a menetirányra merőlegesen álljanak azok a rések... (2013.05.07. 08:35) Ötlet a fémtolvajok ellen
  • Füle S.: @Lillamama: Köszi a hozzászólást, értesítettem a Rendőrséget is. (2013.05.03. 06:43) Életveszély!
  • Utolsó 20

Oldalletöltések száma


    free counter

A gödöllői kerékpárközlekedés fejlődése

2012.09.23. 08:18 Füle S.

A tegnapi Autómentes napi kerékpáros körmenet (Critical Mass) kapcsán többen is kérdezték, mik történtek és mik fognak történni a városban a kerékpáros közlekedés előmozdítása ügyében. Röviden összefoglalom, hogy látom én ezt, a Kerékpár Munkacsoport tagjaként. Lehet hogy hivatalos szemmel nem fogalmazok pontosan, de a lényeg ez:

2011. vége: Az önkormányzat közmeghallgatást rendez, a város kerékpárközlekedésének kérdésében. Civilek mondják el javaslataikat. A polgármester évi 20m forint elkülönítésére tesz javaslatot.

2012. eleje: A képviselőtestület megszavazza a pénzt, és a program vezetésével megbízzák Tóth Tibor alpolgármestert. Az alpolgármester összeállít egy munkacsoportot, önkormányzati és civil tagokból. A program e munkacsoport döntéseinek megfelelő irányba kell hogy haladjon.

Tavasz: A Magyar Kerékpárosklub szakmai partnerségével beindul a program. Számos, nagyívű elképzelés születik: A Szabadság út, a Dózsa György út, a Főtér kerékpározhatóvá tétele, bringavonatok az általános iskolákba, stb. Ezen  elképzelések nagyrészt elhalnak, egyrészt a Magyar Közút abszolut elutasító, hatósági álláspontja miatt, a Főtéren a gyalogosok informális nyomására marad fenn a tiltás, a sulis "bringavonatok" szervezése előtt pedig alapfokú KRESZ-t kell oktatni a résztvevőknek.

Ami elindul: A használhatatlan kerékpártámaszok fokozatos cseréje. A csere legolcsóbb módja, ha a VÜSZI készíti és telepíti azokat. Az első cserénél már látszik, hogy a minőség jó, egy a gond: kapacitáshiány miatt a folyamat lassú.

Továbbá:
- Mivel a Szabadság u. és a Dózsa Gy. u. úttestje gyakorlatilag tabu, alternatív útvonalakban kell gondolkodnunk. Először a városközpont-Máriabesnyő iránnyal foglalkoztunk, és a Patak tér - Zombor u irányon át kigondoltunk egy jól bringázható vonalat. Ezt a Tandem közlekedésmérnöki tervező iroda alaposan megtervezte, jelenleg jóváhagyás alatt van a terv.
- Az egyirányú Lumniczer utcába szemből beengedjük a kerékpárosokat. Ez szintén meg van tervezve, jóváhagyás alatt áll.
- Elkészült egy koncepcióterv a Dózsa Gy úti, gyalázatos gyalog/bringaút felújítására, bevezetésére a Szabi térig. Amennyiben nem találunk alternatív útvonalat a bevásárlóközpontok felé, ezt lesz muszáj megvalósítani, de tisztában vagyunk ennek költséges és balesetveszélyes voltával, ezért ezt csak utolsó lehetőségként kezeljük. Preferáljuk, hogy a kerékpárosok a meglévő utakon, a gépjárművekkel közösen közlekedhessenek, de nagyobb biztonságban.
- Elindul a Főtér (amit a bicajtiltás megszűnéséig magunk között Dísztérnek nevezünk) és a kastéy kerékpáros összekötése. Az aluljáró és környéke biztonságosan kerékpározhatóvá alakul hamarosan. A terv kész, jóváhagyás alatt áll.
- Szeptemberben az iskolák kerékpártárolóit kinőtte az igény. Elindult a bővítési lehetőségek felmérése. Pénz van rá.
- Júniusban átadták a szép, tágas, fedett, vasúti kerékpártárolót a Királyi Váró mellett. Azóta is lezárva áll, állítólag valami hatósági engedély még hiányzik

Sok egyéb, apró lépés is történt, ezeket nem tudom hirtelenjében felsorolni. Itt, a blogon is van róluk írás. Hamarosan megyünk Wageningenbe, ahol az ottani önkormányzati kerékpáros tapasztalatokkal ismerkedünk.

(Az íráshoz örömmel vesszük a hozzászólásokat. A Facebookal ellentétben itt akár névtelenül, álnéven is hozzá lehet szólni.)


A bejegyzés trackback címe:

https://akerekparosbaratgodolloert.blog.hu/api/trackback/id/tr504796941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M3 János · http://m3road.addel.hu 2012.09.23. 17:49:47

Ha a Röges utcából eltűnnének a száguldozó autók, akkor az egy jó út lenne a kerékpárosoknak a Stop Shop, Tesco felé.

Füle S. 2012.09.23. 20:45:25

Bizony, a Röges u. a legjobb alternatívája a Dózsának. Ráadásul ki lehet rajta menni a Rét utcáig.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2012.09.24. 13:43:06

@M3 János: Amíg lehet ott menni, addig nem fognak eltűnni, hiszen nagyjából ez az egyetlen lehetőség a DGY kikerülésére.

Ezzel szemben ott van az Ádám utca, ami teljesen nyugis, utána át a patakon, és már ott is vagyunk a lidlben...

vercse 2012.09.26. 19:16:32

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: A Röges a Dózsáhöz képest nem túl nagy kerülő, de az Ádám utcán keresztül már kétszer annyit kell tekerni a Főtértől a Lidiig, ráadásul a Berenthe István jóval meredekebb mint a Röges. Az Ádám utcát jól kerékpározhatónak gondolom én is, Szada felé arra járok.
süti beállítások módosítása